Філософія Дітріха Трайса
Як німецький директор розташованого на Київщині «УІФК Агро» керує господарством за умов воєнного часу
Дітріх Трайс — особа знакова для усього українського агросектору. Свого часу німецький фахівець став одним із тих іноземців, що першими принесли провідні західні технології до України.
Було це ще у 1990-х роках, коли на українських чорноземах цілком робочою вважалася врожайність 3–4 т/га пшениці та 6–7 т/га кукурудзи. Дітріх Трайс разом з іншими німецькими та голландськими фермерами тоді без остраху вирушили до невідомої країни й багато в чому завдяки їх внеску ми маємо таке розвинене сільське господарство, як сьогодні. Адже попри російську агресію, саме аграрний сектор можна назвати найстійкішим і найпродуктивнішим.
Наразі Дітріх Трайс опікується розвитком нового вітчизняного господарства, отримуючи на пісках по 12–13 т/га кукурудзи. Втім, справа не лише у врожайності, а й у самих підходах, які сповідує німецький фахівець.
“Війна застала мене в Україні. Я виїхав до Німеччини на певний час, однак повернувся якраз на весняну посівну. Адже це моя відповідальність як за людей, із якими працюю, так і за бізнес. Я не приховуватиму — було дуже непросто психологічно, але потрібно бути готовим до всього”, — розповідає пан Дітріх.
Господарство «УІФК Агро», що лежить у північно-східній частині Київської області, було засновано понад 10 років тому. Шість років тому цей актив придбали німецькі інвестори, які прагнули якісно покращити робочі процеси. Саме з цією метою очолити «УІФК Агро» було запрошено Дітріха Трайса, який має солідний досвід реалізації саме таких проєктів.
“Коли я сюди прийшов, у нас в обробітку було приблизно 3700 гектарів землі. Тепер ми розширили наші площі до 4500 га. Ключова культура — кукурудза, окрім неї вирощуємо також соняшник, озимі зернові та озимий ріпак”, — каже Дітріх Трайс.
Дітріх Трайс
Ми тактовно не розпитуємо німецького директора «УІФК Агро» про негаразди зі спробами рейдерського захоплення частини земель господарства. Звісно, що йому як представнику однієї з найрозвиненіших у правовому плані країн Європи бачити такі речі, м’яко кажучи, дивно.
“Я вже понад 20 років в Україні й полюбив цю країну, її людей. Я не можу сказати, що тут щось гірше, ніж у Німеччині. Просто в Німеччині все стабільніше і піддається довгостроковому плануванню. Натомість в Україні більше несподіванок, наприклад, фінансових криз, не кажучи вже про війну”, — пояснює Дітріх Трайс.
Німецький фахівець зізнається, що спершу був вражений масштабами земельних масивів у нашій державі. Адже пан Дітріх виріс у фермерській родині, де в обробітку було всього-на-всього 65 га. Тому довелося істотно перебудовувати підходи до керування роботою агрокомпанії, зокрема і у виборі сільгосптехніки. Дітріх Трайс робить ставку на максимально продуктивну і водночас високотехнологічну техніку. Зокрема, у господарстві працює 24-рядна сівалка, яку агрегатують із 396-сильними тракторами Fendt 1038.
ДОВІДКА |
Колісні трактори Fendt 1000 Vario
Це перші у світі трактори загального призначення з універсальним низькообертовим двигуном Fendt ProDrive і технологією Fendt VarioDrive. Усі компоненти трактора Fendt (двигун, коробка передач, вентилятор, гідравлічна система й ін.) було оптимальним чином узгоджено між собою на етапі проєктування і створено за принципом «високий крутний момент — низькі оберти двигуна» для забезпечення мінімальної витрати пального.
Серію тракторів Fendt 1000 Vario виготовляють у чотирьох модельних виконаннях із діапазоном максимальної потужності від 396 до 500 к. с. Призначені ці машини для найважчих тягових робіт, які раніше виконували трактори із шарнірнозчленованою рамою або на гусеничному ходу, до того ж ключовими характеристиками Fendt 1000 Vario є неймовірна потужність та економічність, маневровість, компактність й універсальність.
6-циліндровий низькообертовий двигун Fendt ProDrive від MAN із робочим об’ємом 12,4 л забезпечує високу потужність. Турбокомпресор гарантує добру динаміку й високий крутний момент уже у зниженому швидкісному діапазоні, а система впорскування пального під високим тиском типу CommonRail забезпечує чудове розпилення і спалювання, що в підсумку скорочує споживання пального на одиницю виконаної роботи.
Нова концепція силової передачі VarioDrive від Fendt дозволяє передавати потужність безпосередньо на обидва мости трактора. Керування переднім і заднім мостами відбувається незалежно, що надає нові можливості для серії Fendt 1000 Vario: поліпшене зчеплення з ґрунтом, цілком автоматичний повний привід і поліпшена маневровість.
|
“Нам потрібні були справді найкращі трактори для важкої безперебійної роботи. Раніше ми мали трактори іншого виробника і, щиро кажучи, вони не зовсім відповідали нашим реальним потребам. Я довго обирав потрібну модель, і в мене склалося враження, що трактори Fendt є особливими — за своїм функціоналом і можливостями вони на ціле покоління попереду машин будь-якого іншого виробника. Це об’єктивна реальність, тому три роки тому ми обрали саме Fendt. І правильно вчинили — сьогодні цих два трактори фактично повністю закривають роботи на всьому нашому масиві 4500 гектарів. Це дуже зручно, бо нам не потрібно багато механізаторів і дилерів. Ми обслуговуємо наші машини у чудового дилера — компанії «Астра». Трактори завжди в робочому справному стані, своєчасно виконуючи всі необхідні роботи. І за ці три роки ми не мали жодної технічної проблеми з ними чи поломки”, — зазначає Дітріх Трайс.
Німецький керівник «УІФК Агро» так само ретельно підходить до всіх інших аспектів діяльності компанії. Наприклад, пережити надскладний для вітчизняного агробізнесу 2022 рік господарству вдалося, зокрема, завдяки заздалегідь зробленому запасу ПММ, насіння, ЗЗР і міндобрив.
“Щиро кажучи, я не вірив, що розпочнеться повномасштабна війна… Гадав, що в росіян вистачить глузду не нападати на Україну, однак, як бачимо, я помилявся. Проте ми на всяк випадок підготувалися: закупили необхідний запас усіх ресурсів, що нам дуже допомогло навесні. Фактично пального нам вистачило до того часу, коли влітку минулого року в Україні знову воно з’явилося у вільному доступі. Але, ясна річ, проблем у нас не бракувало”, — розповідає Дітріх Трайс.
Окупанти не дійшли буквально кілометр до крайнього поля «УІФК Агро», а відстань до головної бази господарства від зони бойових дій становила приблизно 20 кілометрів. Утім, інфраструктура господарства не постраждала.
“Ми на всяк випадок провели обстеження на виявлення мін і вибухівки, проте, дякувати Богу, нічого особливо небезпечного не знайшли. Десь лежали в лісосмузі гранати, було кілька вирв від снарядів, пара бліндажів, але більше нічого. Тому ми змогли нормально працювати на наших полях минулого року”, — каже наш співрозмовник.
З іншого боку, гостро постала проблема реалізації вирощеного врожаю, поготів, що основною культурою в «УІФК Агро» є кукурудза.
“Завдяки зв’язкам у Німеччині нам вдалося продати туди насіння ріпаку, хоча не без проблем — надто ж під час перетину кордону із Польщею. Але більшу частину врожаю ми реалізували за традиційними маршрутами через Чорне море. Сенсу везти зерно в західному напрямку не було, бо від нас відстань до Одеси така сама”, — пояснює пан Дітріх.
Утім, ціна на той таки ріпак була відчутно нижчою, тому реалізували насіння цієї культури в середньому на 70 доларів за тонну дешевше. Аналогічна ситуація була й із іншими культурами.
“На сьогодні намагаємося працювати в нормальному режимі й, попри все, вдосконалювати виробничі технології. У нас дуже хороший колектив, у якому працюють до 80 людей. Ми довіряємо один одному і робимо все разом”, — наголошує Дітріх Трайс.
За його словами, істотне значення за таких умов має і наявність надійних партнерів.
“У нас склалися дуже хороші відносини з компанією «Астра», яка, зокрема, обслуговує наші трактори Fendt. Дуже добре, що протягом уже багатьох років в Україні точиться сильна конкуренція поміж дилерами сільгосптехніки. Це пішло на користь усім — і продавцям машин, і фермерам. Усі регламентні роботи, техогляди, постачання розхідних складників — усе йде за графіком. Наші трактори не зупиняються ані на годину, і це дає змогу ефективно планувати технологічні операції. Тому я щиро радий, що в нас є такі надійні партнери”, — стверджує Дітріх Трайс.
AGCO — один зі світових лідерів у розроблянні, виробництві та розповсюдженні сільськогосподарських рішень. Техніку від AGCO продають понад 3100 незалежних дилерів і дистриб’юторів більш ніж у 140 країнах світу. В Україні корпорація AGCO представляє бренд Fendt уже 20 років. За роки роботи на українському ринку техніка цього бренду отримала високу репутацію як продуктивні та надійні помічники аграріям.
Компанія «Агробудівельний альянс «Астра» є одним з найбільших постачальників і сервісних операторів сільськогосподарської техніки в Україні. Основні напрямки діяльності компанії — це продаж нової та вживаної сільгосптехніки техніки; гарантійний сервіс та продаж запасних частин.
«Астра» пропонує своїм клієнтам широкий асортимент техніки для виконання практично всіх видів сільськогосподарських робіт: Fendt, Valtra, Manitou, Berthoud і Horsch, Framest, Bogballe, Valley, Trimble, Oros. Компанія постачає замовникам найширший спектр оригінальних запасних частин для підтримки всіх моделей сільськогосподарської техніки всесвітньо відомих виробників. Ключову позицію в діяльності компанії посідає сервісне обслуговування сільгосптехніки, що розповсюджується на майже всю територію України і забезпечує швидке реагування на запити від аграріїв.
Компанія «Астра» вже 25 років працює на аграрному ринку України та забезпечує сільгоспвиробників якісною сільгосптехнікою, інноваційними агротехнологіями та незмінно високим рівнем сервісу.