×

Пошук по каталогу

UA RU
Розгорнути категорії і фільтри

Трактор року – новий Fendt 728. З ним «Астра» розбудує тракторні війська

Матеріал підготував журнал "ЗЕРНО"

Нам варто не проґавити світовий бум на техніку – адже він свідчить про те, що агро в усьому світі активно перебудовується та модернізується.

Бесіду вів Юрій Гончаренко

Компанія «Агробудівельний альянс “Астра”» – один з найбільших постачальників і сервісних операторів сільськогосподарської техніки в Україні. Але генеральний директор Ігор Губарєв впевнений, що сьогодні важливо продавати аграріям головне – залізний оптимізм.

Сильні стануть сильнішими

– Мені розказують клієнти, які вам телефонують, що ваші хлопці зараз працюють як психоаналітики.

– Так, вони всім кажуть «Все буде добре». Заряджати оптимізмом потрібно усіх. Але ми й самі бачимо чудові приклади дієвого оптимізму серед наших клієнтів. Є господарства зовсім недалеко від лінії фронту, де люди намагаються не просто утриматися, а розвиватися. Вважають, що саме зараз час робити швидкі кроки та зростати.

– І що вони у вас купують в таких умовах?

– Трактори, ґрунтообробні агрегати. Хоча компанія, про яку веду мову, і мала непогану техніку, але власник оптимістично налаштований, хоче рухатися вперед. Такий підхід радує.

Тому з нашими господарями все гаразд. Вони, звісно, завжди переживають. То за погоду, то за ціни, але завжди.

– Але цього року мають не тільки погану погоду чи низькі ціни, але і погану погоду, і низькі ціни, і війну…

– Ми бачимо певне розшарування. Є фермери, які вели господарство не системно, спираючись на емоційні рішення. Їм зараз не дуже добре. А ті, хто впевнено і стабільно розвивався раніше, стануть тільки сильнішими: поряд люди «сиплються», хочуть продати землю, господарство, і тому – це час для нового етапу зростання.

Дехто каже, що просто на вирощуванні можна не виїхати, тому треба диверсифікуватися: тваринництво, риба, переробка. Жити тільки на вирощуванні – вже дуже великі ризики. Потрібно активно шукати, як збільнити додану вартість.

Звісно, у всіх – складні умови та постійні виклики. Навіть по команді, кадрам: бронювання не завжди працює, спеціалістів мобілізовують. У нас також кожен місяць вибувають люди.

– Ваша родина у безпеці?

– Родина у Києві, зі мною. Вони прийняли таке рішення, і я їх підтримав.

– Як ви особисто налаштовані, коли закінчиться війна?

– Думаю, наступний рік ще будемо воювати. Є відчуття, що перемогу чекаємо ближче до жовтня-листопада 2023 р.

Дефіцит надовго

– Як змінився ваш асортимент техніки у порівняні з довоєнним?

– В першій половині 2022 р. ми постачали техніку, яка була законтрактована ще восени 2021 р. Так що тільки входимо в цю нову ситуацію. Контракти виконали, хоча і були труднощі з постачальниками. Іноді доводилося давати клієнтам техніку для підміни на період, поки приїде їх замовлення. Наразі йде контрактація на 2023 рік, але, звісно, відстаємо від планів – то ціни на сільгосп продукцію немає, то її логістика збоїть. Тому більшість клієнтів займають очікувальну позицію. Поки маємо відсотків 30 від довоєнних темпів контрактації, але сподіваємося на підвищення активності в грудні. Три фактори впливають на інвестиційні настрої господарств – ціна на продукцію, врожайність, зростання собівартості. Але серйозні аграрії, з якими ми спілкуємося, рахують, що все ж не будуть в мінусах.

З іншого боку, постачальники побачили, що катастрофи в Україні немає, тому захищають квоти виробництва техніки для України на 2023 рік.

– Коли я розмовляв нещодавно з представниками BERTHOUD, вони розказували: замовлень більше, ніж заводи готові виробити. Вам вдасться задовольнити попит?

– Дефіцит техніки став особливо гострим ще у 2021 р., і в цьому році тенденція продовжилася. В Європі, на відміну від нас, ріст цін на сільгосп продукцію, бум попиту на техніку, і все це накладається на наявні проблеми в ланцюгах поставок та перевантажені виробничі потужності заводів. Тому всі ринки зараз квотують, обмежуючи можливості по розміщенню замовлень на виробництво.

Але ми все ж таки намагаємося знайти техніку навіть понад квоти у дилерів інших країн, спрацювати на випередження, стараємося викупити раніше. Ну і як я згадував, працюємо з клієнтами з підмінною технікою, для того, щоб не втратити клієнтів і контракти.

На 2023 р. деякі виробники на перші 3 квартали вже не приймають замовлення. По техніці Horsh та MANITOU на 2023 р. замовлення розміщували на початку 2021 р. З Fendt ситуація краща. Виробник зайняв проактивну позицію, продемонстрував максимальну підтримку нашої країни після початку війни. Для всіх ринків доступні квоти зменшувалися, але для України залишилися без суттєвих змін. Хоча ми і мали ситуації по зміщенню строків виробництва, але це торкнулося усіх ринків.

Трактори року

– Можливо, найгарячіша новинка сезону – сьоме покоління 700-ї серії Fendt. Коли ці трактори будуть в Україні?

– Вже навесні, у лютому-березні. Це взагалі трактор року в Європі. В принципі Fendt 700 Vario завжди була найпопулярнішою серією у європейського фермера.

Ми їх продавали не так масово, все ж основний трактор для України це 300-400 к.с. Саме він тягне те обладнання, яке домінує на ринку. У нас сегмент не дуже великих фермерів ще не розвинутий. І вони поки що не дуже готові інвестувати в техніку вищого класу.

Даний трактор справедливо займає топ-позицію на ринку, але рівень дрібного аграрія в Україні ще не піднявся на достатній рівень як з точки зору накопичених заробітків, так і з у підході до довгострокового планування розвитку власного господарства. Бачу тут багато перспектив, але все прийде з часом.

– Чому в Україні взагалі купують Fendt? Адже вибір величезний.

– Fendt останні кілька років займає близько 35% частки ринку в тих сегментах потужностей та в тих регіонах, де працює Астра. Це дуже непагане досягнення на високо конкурентного ринку.

Чому купують? Для клієнта важливо, з яким партнером працювати, як техніка далі буде обслуговуватися. Ми давно на ринку, маємо довіру клієнтів, завжди готові підтримати та забезпечити роботу техніки.

По Fendt гарні рекомендації дають господарства, які вже володіють цими тракторами. Суттєву економію палива та накращу продуктивність виконання польових робіт можна побачити та підрахувати в процесі експлуатації у власному господарстві. А гарні відгуки та рекомендація знайомих фермерів – це найкращий аргумент для аграріїв при придбанні техніки.

Fendt у корпорації AGCO – це інноваційний бренд. В цій техніці втілюються новітні технічні рішення та використовуються найбільш прогресивні технології.

На тракторах Fendt працює багато агрохолдингів. Вони задоволені. Також їм подобається, як ми потім обсулговуємо техніку, знімаючи багато головного болю з клієнта. У нас велика сервісна служба, великі склади запчастин, уважне ставлення до запитів та потреб клієнтів. Працюємо на випередження.

Готуємося до можливого настання стагнації на ринку продажу техніки в наступному році – працюємо над розширенням саме сервісної служби та плануємо збільшити наявність запчастин.

– На вашу думку, який трактор можна назвати машиною року в Україні?

– Якщо орієнтуватися на критерії кількості проданих, та за репутацією, я б назвав два. John Deere та Fendt. John Deere взагалі наш основний конкурент, і це круто, що у нас такий потужний суперник, це рухає прогрес.

Як економити, витрачаючи більше

Про новий Fendt ми говорили й з Леонідом Куликом, керівником відділу продуктового маркетингу компанії «АБА АСТРА».

– Новий 700-й Fendt я побачив нещодавно на постковідній SIMA. Що в цій машині принципово нового?

– Fendt розпочав виробляти зовсім нові, особливо ефективні високопродуктивні машини ще з 2017 року – починаючи з 1000-ї серії, від 400 до 500 к.с. Саме в цій серії вони вперше застосували двигун MAN, який має на 25% менші оберти, що підвищує ресурс і економічність по пальному. Була запроваджена нова концепція трансмісії Vario drive.

Після цієї прем’єри новації були перенесені на 900-ту серію, як закриває сегмент потужностей від 300 до 415 кінських сил. Оновлену 900-ту серію ми почали поставляти в Україну з 2019 року, пік продажу прийшовся на 2020 р.

Далі Fendt продовжує переносити свою стратегію на інші серії, і в цьому році черга оновленої 700-ї. Новий двигун, нова трансмісія, новий зовнішній вигляд. Машина, крім нових впроваджень, збільшила і потужність. Якщо 700-та серія раніше була максимум 240 к.с, то зараз до 280 к.с.

– Ви весь час спостерігаєте трактори в динаміці, у змінах, у розвитку. Але здається, що певний час рух виробників здійснюється в бік маркетингу – всі розповідають про якусь неймовірну кабіну, як все зручно зроблено для людей. Схоже, що немає принципових інженерних рішень. Як зараз виглядає ситуація, коли скрізь дорожчають ресурси, енергоносії? Чи йде техніка в паралелі з потребами сучасності?

– Так, можна спостерігати роботу на маркетинг. Але дехто бореться й за пошук нових рішень. Якщо говорити про Fendt, то це технології, які зменшують споживання пального. Ніхто більше з виробників тракторів такого не пропонує.

Адже низькообертовий двигун здійснює менше циклів за одиницю часу, відповідно спостерігається економія пального. При роботі є тертя. Чим менше циклів, тим більше ще й ресурс роботи. І зменшення обертів не позначається на потужності. Наразі це складний механізм, який працює з «тракторним розумом» – новітня система подачі палива, повітря, інноваційні системи управління.

На практиці по пальному різниця від 5 до 10%. По ресурсу поки важко сказати, у нас ще жодного подібного двигуна в ремонті немає.

– Коли перші трактори Fendt попали в Україну?

– В 1995 чи 1997 році «Нібулон» купив партію 40 чи 50 тракторів. І вони дотепер працюють! «Астра» ж стала офіційним дистриб’ютором Fendt у 2005 році.

– Коли на нашому ринку з’явилися перші трактори Fendt, я помітив, що купували їх переважно люди, які любили мерседеси та ролс-ройси. Fendt і позиціювався як «мерседес серед тракторів». Я сприймав це як певне піжонство. Але коли побачив що, наприклад, Семен Антонець купив Fendt, коли побачив цю техніку у справжніх господарів, я почав глибше аналізувати саме практичні якості трактора і його переваги відносно найближчих конкурентів. Зрозуміло, що переваги в нього є. Як і недоліки – висока ціна. На ваш погляд: той хто купує Fendt, він більше у підсумку витрачає, ніж той хто купує, наприклад, Case?

– Він більше економить, витрачаючи спочатку більше. Чому? Розпочнемо з недоліків Fendt, вищої ціни. Тут ви переплачуєте не за бренд, а за всі ті рішення, які вам можуть знадобитися завтра. А ви сьогодні про них ще навіть не думаєте!

Дехто при прийнятті рішення орієнтується на показники потужності, шукає найдешевшу машину в класі. Але чому Fendt дорожчий? Він постачається в стандартній комплектації в Україну, обладнаний такими рішеннями, яких немає в інших виробників.

Наприклад, незалежна підвіска переднього мосту. Всі інші виробники з цим рішенням трактори не пропонують. Це, звичайно, коштує дорожче. Дехто думає, що це впливає тільки на комфорт оператора. Але ми платимо гроші найманому працівнику, потерпить. Насправді ж це одне з тих рішень, яке впливає на продуктивність трактора, на виконання технологічних операцій. Машина може рухатися по полю з більшою швидкістю, оператор також може працювати в більш швидкісному режимі.

Це рішення дає постійне надійне щеплення коліс з ґрунтом. Це також впливає на економічність, скорочує витрати пального, адже значно зменшується пробуксовування.

Ще один приклад – роздільна гідравлічна система. Навіщо вона потрібна? Ви отримуєте перевагу в тому, що можете перемонтовувати додаткові агрегати незалежно від того, з яким трактором раніше працював цей агрегат. У більшості тракторів на ринку сполучена гідравлічна система, і коли ти чіпляєш причіпне обладнання, тобі треба розуміти що там за олива, які параметри… Fendt дозволяє не витрачати на це час.

Ще в базовій комплектації Fendt завжди є пневматична система. У інших тракторів її немає. Це дає можливість працювати з відповідним причіпним обладнанням з пневматичними системами, можна робити польове обслуговування трактора, зокрема обдувши двигун на полі, підкачати колеса тощо.

Вага трактора. Коли вага звичайних тракторів в класі 350 к.с це 14-14,5 тонн, максимум до 15 тонн, то Fendt завжди важив 15,5 т. Вага забезпечує краще зчеплення з ґрунтом.

У великій мірі продуктивність машини залежить і від комфорту роботи оператора. Fendt завжди думає про робоче місце – воно тут в пріоритеті.

Є ще існує багато подібних рішень. На сьогодні це трактори, які будуть відповідати вимогам завтрашнього дня. 

Дата: 28.12.2022
Залишити заявку на демонстрацію