HorschConnect — переваги діджиталізації
Цифрові технології дедалі більше впроваджують у сільськогосподарську техніку. Тепер машинами можна керувати за допомогою смартфона. У HORSCH також продовжують розробки із HorschConnect. Як усе починалося, що відбувається зараз і що додасть майбутнє з точки зору діджиталізації та підключення, дізнаєтеся з інтерв’ю.
terraHORSCH: Як з’явився HorschConnect? Яку ідею він покликаний втілити у HORSCH?
Маттіас Шпорк: HorschConnect покликаний втілити в життя збирання та оброблення телеметричних даних, аби машиною можна було керувати за допомогою смартфона. Ми хочемо зробити так, щоб HorschConnect був доступний для всіх наших машин, і в такий спосіб відкрити нові цифрові можливості у сільському господарстві. Для клієнта це означає створення додаткової вартості: починаючи з актуального місця розташування і швидкості машини й завершуючи детальною інформацією та повідомленнями про помилки.
Теодор Лееб: HorschConnect поєднує всі розробки та функції, пов’язані з діджиталізацією, наприклад, портал HorschConnect Telematics або застосунок MobileControl.
Тереза Шмідмайєр: Розпочинаючи проєкт, ми й самі не уявляли, яким буде кінцевий результат. Найпершим завданням було створити єдину основу, щоб можна було якомога більш ефективно обмінюватися даними, полегшити робочі процеси й покращити потік інформації. Виявилося, що переважно у цифровій сфері ми повинні дуже швидко реагувати на конкретні ринки, тому що вони завжди мають дуже різні запити. Багато наших клієнтів прагнуть прискіпливо контролювати якість своєї роботи.
Натомість іншим важливо отримувати повідомлення про збої або керувати машино-тракторним парком. У нашому світі багато людей вже звикли через застосунок керувати своїм роботом-пилосмоком, який самостійно працює, поки самі вони перебувають на роботі. Так само наші клієнти дедалі частіше виявляють бажання керувати своїми машинами через програму або смартфон.
Теодор Лееб | Маттіас Шпорк — керівник проєктів у всьому сегменті HorschConnect, |
Чи діляться клієнти на різні групи, і які бувають запити?
Маттіас Шпорк: Так, є великі компанії, які зосереджуються передусім на керуванні машино-тракторним парком. Але є і малі господарства, для яких важливішими видаються автоматизована документація або відстеження. За допомогою MobileControl наші клієнти мають змогу робити щось дуже конкретне й термінове. HorschConnect і Telematics оптимізовані так, що підходять як клієнтам, які мають одну машину, так і великим компаніям, у яких працюють різні машини. Це дуже добре працює.
І вам не потрібно спочатку проходити навчання. Telematics розроблений так, що ви можете одразу розпочати роботу. Клієнти, які мають 10 або 20 машин, окрім точних даних за окремою машиною, можуть водночас наочно бачити важливі дані, наприклад, на інформаційній панелі з МТП, і в такий спосіб отримувати значно більшу інформаційну цінність.
Якого оснащення потребують машини, щоб на них можна було використовувати HorschConnect?
Маттіас Шпорк: Основне — підключення до Інтернету через так званий SmartCan. Це програмно-апаратне рішення встановлюємо безпосередньо на машину. Воно може автоматично під’єднуватися до мережі Інтернет через LTE. Клієнти можуть також легко підключитися до Wi-Fi за допомогою свого смартфона і користуватися MobileControl, до якого входять такі програми як калібрування дозатора, тестування форсунок тощо.
У порталі Telematics машина активується усього за кілька кроків. Але можете також скористатися допомогою дилера. Лише після цього дані про машину передаються на сервер HORSCH. І тоді можна застосовувати автоматизовану документацію, аналізувати дані машини й повідомлення про помилки. Вбудована карта пам'яті гарантує, що ви не втратите даних, навіть за відсутності покриття мобільної мережі.
Які можливості існують наразі із HorschConnect? Для яких машин він призначений?
Маттіас Шпорк: HorschConnect призначений для всіх типів наших машин — від посівної техніки, сівалок точного висіву до техніки для захисту рослин. У багатьох типах машин HorschConnect входить до серійного заводського оснащення, наприклад, у самохідних обприскувачах або великих Maestro тощо. В інших машинах HorschConnect доступний як опція, зокрема, у Pronto або Sprinter. Більшість машин за бажання можна дооснастити згодом.
Тереза Шмідмайєр: Звісно, наразі ми все ще дуже важливі для Maestro. Але це зумовлене тим, що розроблення ми почали саме з Maestro. Водночас функції телеметрії чи MobileControl вже доступні для всіх продуктів нашого портфоліо. Безперечно, цей продукт підходить для всіх видів машин. Структура завжди однакова, лише функції телеметричного порталу можуть відрізнятися залежно від типу машини та версії програмного забезпечення. Набір функцій ми постійно доповнюємо та вдосконалюємо.
Існують програми, що їх використовують для всіх типів машин, наприклад, документація робочої швидкості або норми внесення, а також візуалізація всіх повідомлень (про помилки) у порталі. Моніторинг робочих характеристик машини (приміром, наробіток га, робочих годин, ефективність використання) не залежить від типу машини.
Але, звісно, є індивідуальні функції для кожної машини. Для обприскувачів можете побачити, наприклад, вибраний профіль форсунок, зокрема, відстань до цільової поверхні й діапазон тиску, з яким працювали. Актуальний статус форсунок також передається в систему, завдяки чому ви можете бачити, які з них активні, а також помилки, що раптом виникли в окремих форсунках/секціях. Для оператора Maestro, окрім основних даних, особливо важлива якість висіву. За допомогою порталу телеметрії він може з’ясувати коефіцієнт варіації машини або де саме на полі виникли просіви чи двійники.
У сфері обробітку ґрунту вже є перші напрацювання, зокрема, щодо розрахунку або визначення площі.
Функціями машини зручно керувати через смартфон із застосунком MobileControl
Як працює HorschConnect Telematics?
Тереза Шмідмайєр: HorschConnect Telematics збирає та аналізує дані машини, аби покращити якість її роботи. Можлива також автоматизована документація. З-поміж наших клієнтів є господарства, для яких важливіша продуктивність машини. Деякі компанії, що мають кілька машин, хочуть контролювати, що машина робить у цей момент і як вона працює. Усі вони достатньо вимогливі — це об’єднує їх усіх.
І це також підґрунтя нашої роботи, зокрема, у сфері сервісу. Тут ми прагнемо надати клієнтам цільову та превентивну підтримку, наприклад, через подальший аналіз повідомлень про помилки або підтримку конфігурації. Ми також працюємо над проєктами, завдяки яким сервіс може дистанційно переключатися на термінал і машину. У такий спосіб нам вдається надавати цілеспрямовану підтримку.
Теодор Лееб: Тема сервісу надзвичайно важлива, вона є і буде показником якості. Для мене — це ключ. Виграє той бізнес, який, окрім хорошої машини, зможе запропонувати найкращий сервіс. Загалом технологічні можливості швидко зростають. Зважте лише на широкий спектр сенсорних технологій, систем камер, штучного інтелекту тощо. Це означає, що машини стають складнішими. І разом із тим важливішою стає швидка і проста підтримка наших дилерів і клієнтів.
Щоб надати клієнтам оптимальний сервіс, у якийсь момент нам буде важливо мати прямий доступ до машини та її даних. Щоб узагалі впоратися із цією складністю, я вважаю надзвичайно важливими сервіс, підключення, можливість оновлення, віддалений доступ до машини.
Окрім того, через віддалений доступ ми зможемо інсталювати на машину оновлення. Тож працівникові HORSCH не доведеться їхати до клієнта і на три години блокувати машину. Це можна буде дуже просто зробити навіть уночі.
Маттіас Шпорк: У перспективі система надаватиме істотну перевагу, оскільки наші оновлення виконуються повністю автоматично. Щойно машина починає працювати, SmartCan підключається до режиму онлайн і автоматично оновлюється через Інтернет. Застосунок MobileControl оновлюється через відомі магазини додатків Apple і Google, щоб усе разом працювало оптимально. Клієнт отримує машину вже повністю укомплектовану, готову до використання, із SIM-картою. Це означає, що він не несе жодних додаткових витрат за таке використання.
HORSCH Telematics Огляд на прикладі Maestro CV. Отримувати інформацію та керувати МТП за допомогою HorschConnect дуже просто
Чи можливий доступ до даних машини? Як захищаються дані?
Тереза Шмідмайєр: Ми дуже серйозно ставимося до цього. Коли наc запитують, хто, що і коли бачить, ми чітко заявляємо: лише сервісні чи торговельні партнери наших клієнтів можуть переглядати дані машини, звісно, за згоди клієнта. У певний момент клієнт має сказати: «Так, я хочу використовувати цю систему, і я хочу, щоб дані машини передавали компанії HORSCH через мій обліковий запис».
Звісно, прямий зв’язок із MobileControl або функціями програми тощо працює і без активації. І дані не прив’язані до конкретної особи, тобто мати доступ до даних машини може кілька користувачів. Це особливо актуально для компаній, які мають великий персонал.
Маттіас Шпорк: Таку згоду клієнт може надати за допомогою формуляра, що він підписує безпосередньо з дилером, коли укладає договір купівлі-продажу. Якщо на момент придбання техніки ви ще сумніваєтеся, чи надавати дозвіл на доступ, або хочете спочатку більше про це дізнатися, згодом можете власноруч створити обліковий запис на portal.horsch.com і самотужки активувати машину через наші портал і термінал. Доведеться просто поставити обов’язкові галочки, а також вирішити, чи надасте доступ до даних сервісному партнерові.
Лише після цієї заяви про згоду сервісні партнери зможуть отримати доступ до даних машини. Під час активації машини ви можете вирішити, чи зможе ваш дилер бачити дані машини.
Яка вигода для клієнта?
Тереза Шмідмайєр: Окрім уже описаних функцій, ми працюємо над багатьма можливостями, що потрібні нашим клієнтам. Наприклад, незабаром зможемо надсилати повідомлення про помилки як push-оповіщення або надавати ключові цифри, пов’язані з конкретним полем. Зокрема, це допоможе оптимізувати процеси або підвищувати ефективність: інформація зводиться до найнеобхіднішого або надсилається безпосередньо на смартфон.
Ми також помітили, що в деяких країнах деталям приділяють навіть більше уваги, аніж у Німеччині. Особливо, коли йдеться про обов’язок надавати докази чи автоматизоване документування, наприклад, у сфері захисту рослин.
Ось чому багато клієнтів хочуть, щоб документація і все, що пов’язано з офісною роботою, було автоматизовано й певною мірою полегшено, щоб вони могли зосередитися на безпосередній роботі з машиною. У такий спосіб ми можемо значно полегшити робочі процеси та прискорити й ліпше організувати потоки інформації. Перевагу для виробників і клієнтів забезпечує також розвиток у сфері повідомлень про помилки: жодному працівникові не потрібно їхати до клієнта, аби зчитати пам’ять про помилку і вжити заходів для її усунення.
Теодор Лееб: Важливо, щоб і надалі HorschConnect був сумісний з іншими системами, щоб ми могли запропонувати клієнтам найкращу можливу вигоду. Це наша цифрова стратегія. Ми свідомо не прагнемо ексклюзивності, тобто жодного ізольованого рішення. Клієнти повинні мати можливість використовувати платформу максимально незалежно від виробника та у поєднанні з іншими системами. Ми прагнемо не ставити клієнта у будь-яку залежність. Навпаки, це було і є нашим свідомим рішенням — за допомогою цифрових рішень пропонувати клієнтам додаткову вигоду поза межами брендових кольорів.
Тереза Шмідмайєр: Ось чому також свідомим рішенням було підключення до agrirouter як єдиної платформи, що забезпечує сумісність з іншими системами. У такий спосіб платформи різних виробників можуть просто, безпечно й автоматизовано обмінюватися даними між собою. Найголовніше, аби клієнт зберігав повний контроль над своїми даними. Наприклад, карти обробітку полів можна передати з офісного комп'ютера до машини і назад. Це означає, що технічне забезпечення машини, трактора чи різних комбінацій агрегатів повністю незалежне. Що стосується сумісності, інтерфейсів тощо — що далі ми просуваємося на ринок, то більше розуміємо, наскільки важливо мати відкриту систему і надавати клієнту можливість вибору.
Маттіас Шпорк: У 2022 році ми приділяємо цьому особливу увагу, адже існує так багато цифрових тем і програмного забезпечення. Для клієнтів, які мають прихильність до цифрових рішень та вже ними користуються, HorschConnect є ще одним значним кроком ще й тому, що їх легко інтегрувати у системи, що вже існують. HorschConnect також ідеально підходить для компаній, які тільки-но починають або хочуть почати впроваджувати діджиталізацію. Завдяки простому й інтуїтивно зрозумілому застосуванню ним надзвичайно легко користуватися, навіть без попереднього навчання.
Теодор Лееб: Ми й самі використовуємо HorschConnect, тобто наша компанія є його професійним користувачем. Спочатку ми навіть дивувалися, як багато насправді можемо отримати з даних — ще на етапі тестування прототипу чи під час його розроблення. У цьому просто неймовірно багато потенціалу.
Технічне рішення SmartCan розміщене безпосередньо на машині й дає змогу підключатися до Інтернету через модем GSM і встановлену ще на заводі SIM-карту
Як щодо витрат?
Тереза Шмідмайєр: Звісно, розроблення системи, тобто технічного і програмного забезпечення, потребує грошей. Постійно мусимо витрачатися на передачу і зберігання даних. Ми прагнемо зробити все якомога простішим для наших клієнтів, тому пропонуємо лише один пакет. Окрім того, користування онлайн-сервісами протягом перших двох років входить до вартості придбання нової машини. SIM-карта вже в комплекті, тож не потрібно додатково витрачатися на мобільний зв'язок.
У якому напрямі має розвиватися HorschConnect?
Теодор Лееб: Не самі лише сталь і залізо визначатимуть якість машини у майбутньому. Дедалі частіше вона залежатиме від програмного забезпечення та електроніки. Давайте зазирнемо трохи далі свого носа. У деяких галузях стало звичним робити нові функції доступними для користувача за доволі короткий проміжок часу — за одну ніч — шляхом передачі оновлень бездротовим зв’язком. У сільськогосподарському машинобудуванні це поки що важко зробити.
Щоб поставити оновлення, сервісний фахівець має дістатися безпосередньо до машини. Маючи таку кількість машин, ми двічі поміркуємо, чи справді варто оновлювати машини і які саме. За допомогою HorschConnect достатньо натиснути одну кнопку, щоб поставити оновлення. Завдяки цьому процесу матимемо зовсім іншу частоту оновлень, отже, як наслідок, зменшаться витрати.
Наступна перевага — у майбутньому зможемо своєчасно запровадити багато інших функцій, які будуть доступні безпосередньо для машини та клієнта. Тоді вже не потрібно буде все збирати і їхати до клієнта. Оновлення та кожну окрему функцію можна буде обрати через портал, а також провести оновлення згодом.
Маттіас Шпорк: Багато ідей щодо нових функцій виникає під час спілкування з нашими клієнтами. Так, наприклад, з’явилася можливість планувати маршрут до машини або відображати всі повідомлення про помилки на карті. Ви можете надсилати нам свої побажання та пропозиції щодо вдосконалення на portal@horsch.com — ми будемо раді кожному листу.
Джерело: terra HORSCH 24 | 2022
___________________________________________________________
Компанія «Агробудівельний альянс «Астра» є одним з найбільших постачальників і сервісних операторів сільськогосподарської техніки в Україні. Основні напрямки діяльності компанії — це продаж нової та вживаної сільгосптехніки техніки; гарантійний сервіс та продаж запасних частин.
«Астра» пропонує своїм клієнтам широкий асортимент техніки для виконання практично всіх видів сільськогосподарських робіт: Fendt, Valtra, Manitou, Berthoud і Horsch, Framest, Bogballe, Valley, Trimble, Oros. Компанія постачає замовникам найширший спектр оригінальних запасних частин для підтримки всіх моделей сільськогосподарської техніки всесвітньо відомих виробників. Ключову позицію в діяльності компанії посідає сервісне обслуговування сільгосптехніки, що розповсюджується на майже всю територію України і забезпечує швидке реагування на запити від аграріїв.
Компанія «Астра» вже 25 років працює на аграрному ринку України та забезпечує сільгоспвиробників якісною сільгосптехнікою, інноваційними агротехнологіями та незмінно високим рівнем сервісу.